Monday, June 22, 2009

Apa dah jadi HADI

Apa dah jadi ni.Tok Guru.........

Kami rakyat Malaysia beragama Islam dah mula rasa gembira bila orang melayu bersatu ....Tiba tiba Blogdepa -kata, menulis kerajaan perpaduan batal. apa kena ni .....

Tadi baru je .... Cahaya keimanan nak masuk .tiba-tiba lain pulak jadinya.Nape la ikut cakap Anwar Ibrahim ,DAP dia tu bukan boleh pakai .tah kat mana hala tuju dia kita tak tau.

Aku dah frust la bila meraka cuba berdolak dalik mengata UMNO tak Betul penipu,macam macam perkara buruk.

Apa ni... kata nak kepada Islam Lupakan perkara yang lampau kita bina yang baru .bukan untuk kita tapi untuk seluruh ummah manusia .

Ni satu pantun.

pokmat jual beruk.

masak lemak gulai keladi

Nik mat dah teruk

Apa lagi haji hadi.

kalau dua -dua dah teruk bungkus masuk dalam guni...jual pekan sehari.....kah...kah.jangan marahhhh.



3 comments:

YANG GAMBI said...

Itulah gaya bercakap bagi orang-orang yang menggnakan ilmu untuk kepentingan pribadi, kuasa serta tamak. Agama diperjualkan serata kampung dan bandar, Cina pun boleh guna Al Quran untuk tipu umat Islam. Melayu Islam ternganga mulut..... sambut takbir pulak tu...

itulah penipuan dari syaitan yang telah banyak menyerupai manusia alim.... Melayu meruntuh Melayu dan Islam meruntuhkan Islam itu sendiri..

ratuayu said...

Kalau dinegara ana orang macam ni dipanggil MUNAFIK BESAR. Orang tempat ana tak pakai serban besar macam orang Malaysia. Pakai serban besar ada janggut tapi kalau cakap penipu apa guna. Orang- orang di Malaysia ada sadar kah perkara ini.Ana berdoa moga rakyat malaysia jangan tertipu dengan pembohongan mereka. Ana nampak mereka bohong rakyat hidup - hidup. Tak baiklah itu macam. Dia orang tak takut tuhan ka (Allah). Apa nanti Undi PAS masuk Surga ka...apa hal dengan anta.

Zenki said...

Jelas penulisan saudara tidak berpaksi fakta dan semangat ilmu dalam menyampaikan pendapat. Emosi perlu dipandu dengan ilmu sauadara..