Wednesday, May 27, 2009

PEGKHIANAT YG TAK BOLEH DIMAAFKAN


Melihat Gambar diatas mula terasa mual dan geram aku dibuatnya.apa tidak nya mengenangkan ramai tentera melayu pada masa itu terkorban dan ramai wanita menjadi balu... ramai anak-anak kehilangan ibu bapa.
Fikirkan lah demi untuk memerdekakan tanah air dari dijajah oleh komunis dan penjajah kita terpaksa membayar dengan harga yang mahal tidak dapat ditukar ganti dengan harta wang ringgit.Nyawa meraka melayang anak-anak meraka menderita dari kecil hingga dewasa .makan minum tidak terurus pakaian compang camping koyak rabak .kesihatan tidak terjaga demi negara meraka terus berjuang untuk hidup.
Tapi pada hari ini ada manusia yang kurang ajar ingin membawa balik syaitan pembunuh kebumi ini yang sebelum ini meraka porak perandakan meraka deritakan rakyatnya kini senang senang nak balik.
Tahu kah kamu wahai pengkhianat ..... setiap titisan darah yang tumpah diatas muka bumi ini tidak dapat kamu kutip dan masuk kan kembali dan nyawa yang telah hilang tak dapat kamu kembalikan.
Kaki tangan yang terputus tidak boleh disambung kembali.
Kini apabila kami anak-anak merdeka baru menikmati erti kebebasan dan kemerdekaan kamu mula menampakkan diri.kamu bersama anjing -anjing yang menghidu bagi menghancurkan kami ..kamu mula membenih meraka untuk menghancur kami.
Ingatlah kat negara ini ada undang-undang yang telah digubal dan diikuti dengan baik jika kemarahan kami melebihi undang-undang mahunya kami cincang kamu ,mahunya kami gantung tubuh kamu dan kami sula dengan besi panas.
Kami jadi bertambah benci bila ada dikalangan kami yang mula termakan dengan niat jahat kamu itu wahai pengkhianat negara.
Pesan kami jangan sekali-kali kamu lupa darah nenek moyang kami yang tumpah di muka bumi bertuah ini.

1 comment:

ratuayu said...

Semangatnya. Macam nilah rakyat Malaysia yang bertuankan Kerajaan. Kalau ada 10 orang macam tuan saya rasa tak timbul isu ni. Sanggup ke tuan berjuang demi agama, bangsa dan negara dengan meninggalkan keluarga yang tercinta jika dperlukan.