Monday, May 25, 2009

Demokrasi dan Rakyat di perak

SAMA TAPI TAK SERUPA.
YANG PENTING KITA DAPAT FAHAM MATLAMAT YANG MERAKA NAK BAWA......KEMANA HALA TUJU KITA SELEPAS INI.
NI Pandangan saya dan macam mana pandangan anda semua...




PKR mendakwa Malaysia merupakan sebuah negara kejam tidak demokrasi dan tidak bermoral serta mengamalkan hukum rimba.
PKR menuduh Kerajaaan BN merampas kuasa di Negeri Perak . PKR menyalahkan BN sebagai pencetus kemelut politik di negeri Perak.Rakyat perlu tahu dan sedar siapakah yang menjadi dalang kepada kemelut dan ketegangan di negeri Perak. BN Telah cuba sedaya upaya untuk menjernihkan suasana dan mengwujudkan amalan demokrasi . BN juga sedaya upaya mengembalikan kuasa kepada rakyat untuk melancarkan pentadbiran di Negeri Perak. Tetapi malangnya usaha tersebut diganggu gugat oleh Pakatan Pembangkang terdiri daripada PAS + PKR + DAP.Setelah Dr.Zamri dilantik menjadi Menteri Besar dengan perkenan Paduka Seri Sultan Perak kerana kelebihan majoriti DUN sebanyak 31, Pembangkang tidak dapat menerima prosess demokrasi ini. Mereka membuat undi menolak perlantikkan tersebut di bawah pokok, dan menyatakan persidangan dibawah pokok itu sah disisi undang - undang.- melihat perangai orang melayu yang menjadi tali barut orang cina dan keling. .Pakatan pembangkang pula telah menghina mahkamah dengan kelakuan ganas dan bernafsu syaitan. jika silap sikit dan mengikut kemahuan mereka, mereka akan mengasak hakim dengan lebih teruk . Mereka menolak keputusan mahkamah, mereka menolak sistem perundangan dan mereka mencabar kewibawaan hakim - hakim yang yang ada. Bagi mereka lawyer - lawyer yang menjadi penasihat mereka adalah lebih layak untuk menghakimi mahkamah Tinggi dan Mahkamah Persekutuan.
Malah Mereka menuduh BN cuba membeli dan merasuah ahli - ahli politik supaya menyokong mereka.
Negara menjadi tunggang langgang akibat politik Pakatan Pembangkang yang senjaga diadakan untuk menunjuk kepada rakyat bahawa mereka adalah penegak demokrasi
BN telah memerintah Perak hampir 50 otahun, tapi pada hari ini kita dapat lihat kehancuran Perak di Bawah kekuasaan Pakatan Pembangkang.
Orang melayu perlu sedar dan bangkit dari lamunan,
Bangkit dan bangun pertahankan raja - raja melayu, pemimpin - pemimpin melayu, dan tanah melayu yang berdaulat ini.jangan sampai anak cucu kita menyumpah dan mencela kita di kemudian hari.

No comments: