Wednesday, October 7, 2009

MUSUH ATAU KAWAN


Hati-hatilah kita selalu seringlah berwaspada.Jangan pandang remeh apa yg kecil itu dipandangan umum.Tahukah kita bagaimana komunis menipu penduduk kampung dengan mengatakan perjuangan meraka adalah untuk menghalau Orang Putih keluar dari negara kita Tanah Melayu.dan meyingkirkan penjajah adalah satu jihad yg perlu kita lakukan sehingga ramai Ulama dan cerdik pandai agama terperangkap dengan gerakan meraka pada masa itu.
Hari ini kita di gemparkan dengan berita penhinaan terhadap Negara kita yg telah merdeka lebih 50 tahun dengan pembakaran bendera negara kita Oleh orang-orang yg kita bantu dan anggap sebagai saudara kita.
pada 7/9/09 Tv menayangkan sekumpulan Rakyat Republik Indonesia mengugut negara kita mengancam meyerang negara kita yg meraka anggap sebagai musuh meraka.
Disebalik ugutan dan ancaman itu kita lihat setiap kampung Desa Kota seluruh Negara simpati terhadap musibah yg melanda rakyat Republik itu.mengumpul dana ,menghantar ubat-ubatan kepadang dan sukarelawan membantu kesusahan yg meraka alami.
Kita tak lupa bagaimana satu ketika dulu Aceh musnah akibat thsunami .berjuta-juta ringgit wang dari negara kita dihantar kesan bagi membantu dan membanggunkan kembali Aceh ketika itu.
Sekarang di Malaysia lebih 5 juta rakyat Indonesia (sah dan yg masuk tampa permit)yg berkerja mencari makan di Malaysia tidak diperiksa satu persatu untuk di tusuk dengan buluh runcing.
Yang menjadi kesedihan kita sekarang kenapa kita tidak mencari dalang yg membuat fitnah dan cuba menghancurkan negara kita dengan menghantar berita dan kononnya kejahatan dilakukan oleh orang malaysia terhadap warga indonesia.
Kita dimalaysia ada undang-undang yg sentiasa diguna pakai.yg tak salah tidak akan menjadi mangsa.berbeda dengan cerita-cerita film indonesia dengan mudah orang indonesia menipu undang-undang hanya membuat fitnah pihak penguatkuasaan terus percaya dan orang yg tak bersalah menerima akibat.
Fikirkanlah ....