Thursday, May 14, 2009

(JASA) JABATAN hAL eHWAL kHAS

Ish .................. Rasa terpanggil pulak untuk menjawab ...........

Kamu reti ka apa itu JASA........Dan Apa itu Tugas JASA.
ORANGGOMEN>Jasa itu lah yang telah menaikkan kerajaan meraka tu kawan saya,saya dapat hidup di Malaysia ni dengan Aman kerana JASA meraka. Kawan tak reti lah maksud awak .kalu awak orang benci sangat kat JASA samalah dengan benci kepada Kerajaan.Kawan tengok orang Jasa tu dah la kontrak bekerja siang dan malam nak meyampaikan amanah kerajaan kepada kita dan setiap kebaikan yang meraka buat nape kita tak tengok malah nak lutu meraka kenapa .
Kita ni pun bukan beguna sangat apa yang orang buat untuk kepentingan ramai kita kutuk kita cela.habis sapa yang kita nak......kita nak jadi Iblis ke.
Kawan yang marah sangat bukan apa ...... yang dok hentam jasa tak buat itu ini ...habis tu Forum Ehwal Islam kat kampung kawan tu awak buat ke.Program bersama Rakyat kat kampung-kampung tu kamu buat ke...

Kesian sungguh orang jasa .dah la keja siang malam .masa depan tak menentu (kontrak) anak nak dibesarkan.tapi yang kerja tetap tak apa lah hentam kerajaan pun dapat pencen.ni yang kerja kontrak macam meraka nak bagi keamanan negara kepada anak cucu kita kita hentam meraka buat apa.kita tumpang senang kerana meraka........

Kawan tak sanggup melihat orang yang berkerja keras nak bagi kita senang tapi kita kutuk dia kita hina kita cari jalan supaya semua usaha yang dia buat tidak diiktiraf.

Hari tu tanggal 15.april yang lalu kawan gi kursus yang dibuat oleh JASA .baguih sungguh tak de pulak dia ajak kita berperang ka kutuk orang ka.....kata kat orang ka....ni yang saya pelik bila kata pegawai jasa tak buat keje.takut kamu tu sendiri orang jasa yang makan duit haram kot.

kawan tak sanggup tegok orang jasa di hina.kerana merakalah pejuang yang saya impikan kalu boleh saya pun nak masuk JASA.

No comments: