Wednesday, August 5, 2009

ANTARA HUKUM AGAMA DAN POLITIK

SHAH ALAM 4 Ogos - Pas Selangor hari ini mendesak kerajaan negeri menarik balik portfolio kerajaan tempatan yang dipegang Ronnie Liu berikutan beberapa masalah yang ditimbulkan wakil rakyat DAP itu.
Portfolio itu diminta diserahkan kepada Exco lain atau dipegang oleh Menteri Besar sendiri.
Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali berkata, antara masalah yang ditimbulkan Ronnie yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri itu ialah sering campur tangan dalam tugas pihak berkuasa tempatan (PBT) hingga menyukarkan penguatkuasaan dijalankan.
Itulah yg dikatakan malang bagi PAS atau Parti Islam Semalaysia.
Apabila sudah bersekongkol dengan DAP yg anti kepada pengujudan hukum Islam.Kalau dulu PAS beria-ia untuk menegagakkan hukum islam di negeri yg diperintahnya,apa dah jadi sekarang apabila pakatan yg semamangnya tak sama haluan bertindak mengikut ideologi nya tersendiri untuk membebaskan penjualan arak walaupun di kawasan yg penghuninya beragama islam.
Kalau dulu Tuan Guru Nik Aziz berkata Pas dan Pakatan pembangkang akan menjalankan Hukum Islam dan tak ada masalah asalkan tidak ada tentangan dai UMNO atau barisan Nasional.Sebenarnya UMNO (BN) tidak pernah sama sekali menghalang PAS untuk melaksanakan hukum Islam malah sedang menunggu bila perlaksanaan tersebut.yg lebih malang sejak dari dulu sebelum kerajaan Pas memerintah Negeri Hukum HUDUD yg dicanagkan tak pernah dibuat dan bayangannya pun tak nampak lagi.
Yg kita lihat bila Dapat je memerintah negeri seperti perak pakat beli kereta baru ada la.
Nasihat Madu Gunung janganlah kita bercakap apa yg kita tak mampu buat dan janganlah berkawan dengan kafir harbi seperti DAP.

No comments: