Tuesday, December 14, 2010

Masalah pendatang atau kita yg buat masalah

Masalah pendatang asing yang ramai dan hidup bebas di kebanyakan tanah rancangan Felda adalah berpunca daripada kalangan peneroka sendiri yang mana sanggup menyediakan tempat tinggal di dalam kawasan ladang mereka. Tambahan lagi,
seolah-olah mendapat sokongan daripada Pengurus dan JKKR. Kalau Pengurus dan JKKR benar-benar memahami tugas serta tanggungjawab masing-masing, sudah tentu masalah pendatang haram ini dapat diatasi oleh pihak berwajib.
Kepada pengurus-pengurus rancangan seluruh Felda, sila rujuk kenyataan yang dibuat Pengurus Besar Wilayah Jengka pada bulan lalu dalam akhbar Sinar Harian ini.
petikan dari sinar...
pandangan madugunung.
Bagi saya memang benar kerana saya lihat di felda padang piol sendiri apabila saya kesana saya lihat terdapat ramai pendatang yg tinggal meyewa rumah dalam penempatan peneroka,yg paling meyakitkan ada seorang pendatang indonesia bernama mubin,telah menjadi tokey dan mengambil kontrak di felda tersebut.dan ada dikalangan rela memaklumkan kpd saya apabila mereka membuat pemeriksaan keatas endatang,pendatang mengatakan meraka dah bayar kepada polis..kalaulah benar perkara ini malang sungguh nasib kita.
Dipermain dan diperbodohkan oleh meraka2 pengkhianat negara,.

No comments: