Thursday, June 25, 2009

UNGKAPAN YG TAK BOLEH KITA LUPA




ANWAR IBRAHIM BERKATA


DALAM SATU KENYATAAN DI KUALA LUMPUR


PADA 8 MEI 1987


"Ada pihak berusaha menggugat kestabilan kerajaan dan negara dengan mengancam mengambil pelbagai tindakan setelah gagal menjatuhkan kerajaan melalui pilihanraya dan pemilihan pucuk pimpinan UMNO.meraka berbuat demikian semata-mata untuk mencapai cita-cita politik meraka yang sempit".




tantang PAS dan DAP


"Kerjasama antara PAS dan DAP jelas mengkhianati perjuangan orang melayu dan boleh mencetuskan perpecahan kaum"


.


ungkapan ini dibuat pada majlis pemimpin bersama rakyat


di gombak kuala lumpur 21 april 1995




"Kita jangan mudah ditipu oleh orang-orang yang bernafsu besar dan yang gilakan kuasa seperti PAS yang bersekongkol dengan DAP"




"Saya hairan kenapa PAS dan DAP terutamanya dengki dengan kejayaan yang dicapai oleh pemerintahan negara ini sedangkan para pemimpin kerajaan tidak melakukan kezaliman"




Anwar berucap dalam ceramah BN di kg sg.Pasir sg.Petani Kedah pada 22 Disember 1990.


...........................................................................................................................................




Inilah persoalan yang sering bermain dibenak hati saya dulu masa dalam UMNO semuanya benar tapi bila dah keluar dari UMNO lain jadinya.dan semua yang kerajaan buat tak betul.


2 comments:

AJAI62 said...

Salam Bro

Dulu lain sekarang lain...yang sama dari dulu sampai sekarang GILA KUASA. Diakan pemimpin yang hipokrit..suka menipu dan percakapan yang berbelit...rasanya dia lupa apa yang dia cakap dulu tu pasallah sampai sekarang meroyan nak jadi PM...Sampai sanggup nak jual negara asal dapat jadi PM..

.@blogger.com said...

Salam,
sdr dpt lihat pengunjung telah meningkat kepada 35 org setakat ini hari ini, lumayan kan? ~ bRAVEhEART